BBN3402SATU2020: MINGGU11 QUOTATION(4)

 

Uploading: 743424 of 2450547 bytes uploaded.

BIL

TEKS ASAL

TERJEMAHAN

BUKTI

      i.         

can see in your eyes that you are a kind person.

Saya dapat melihat dari mata kamu bahawa kamu adalah seorang insan yang baik

Saya yang istimewa

Dilihati orang setiap masa

 

(Saya yang istimewa, hlm: 20:1)

     ii.         

A friend is when she he understands you no matter how difficult you try to explain the situation.

Seorang sahabat adalah apabila dia memahami diri kamu tidak kira betapa sukarnya kamu cuba untuk menjelaskan keadaan itu.

Kawan-kawan semua

Inilah saya yang istimewa

 

 

(Saya yang Istimewa, hlm: 20: 13)

    iii.         

A good friend is when she he is not being judgemental towards you.

Seorang sahabat yang baik adalah mereka yang tidak menghakimi diri anda,

Saya diliat berlainan rupa

Semangat positif dikongsi Bersama

 

(Saya yang Istimewa, hlm 20:7)

   iv.         

No matter how ready you are to face the world, the world will always try to make you feel challenge.

Tidak kira betapa bersedianya anda untuk menghapai dunia, dunia ini akan sentiasa cuba untuk membuatkan diri anda dicabar.

Dugaan besar selalu ada

 

(Diri, hlm 19:3)

     v.         

I am willing to share what I have with others.

Saya sanggup untuk berkongsi dengan apa yang ada pada diri saya bersama orang lain.

Kasih saying dikongsi bersama

Abang kaak dan adik serta ibu bapa

 

(Saya yang istimewa, hlm 20:3)

   vi.         

What I have today will not be mine if I am not honest. Be honest in everything that you do

Apa yang saya miliki pada hari ini tidak akan menjadi milik saya jika saya tidak jujur. Jujurlah dalam setiap perkara yang anda lakukan.

Jujur dan ikhlas di dalam diri

 

(Diri, hlm 20: 2)

  vii.         

Be kind. Be honest. Work hard and do your best

Berbuat baiklah. Bersikap jujurlah. Bekerjalah bersungguh-sungguh dan lakukan yang terbaik.

Saya seorang yang baik hati

Jujur dan ikhlas di dalam diri

Saya belajar berdikari

Menolong orang setiap hari

 

(Diri, hlm 20 :1)

 viii.         

I am full of emotions, but my emotions will not give negative impacts towards others. Although I am emotionally challenged but I will try my best not to make you feel burden.

Aku adalah seorang yang penuh dengan emosi, tetapi emosiku ini tidak akan memberi kesan yang buruk terhadap orang lain. Meskipun emosi diriku ini dicabar, saya akan lakukan yang terbaik untuk tidak membuatkan diri anda rasa terbeban.

Saya dengan dunia

Belajar berdikari setiap masa

 

(Saya yang Istimewa, hlm 20: 3)

   ix.         

My parents will be happy when I am a better person

Ibu bapa saya akan gembria apabila saya menjadi seorang yang lebih baik.

Saya berasa puas hati

Menolong ibu bapa setiap hari

Bermula di pagi hari

Sehingga malam nanti

 

(Keluarga, hlm : 19 :1)


Rujukan

Noraien Mansor & Normaliza Abd Rahim (2017), Quotes for you...for us...:Terengganu: Penerbit UMT


Normaliza Abd Rahim (2019), Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi: Teori dan Aplikasi: Terengganu: Penerbit UMT

Comments

Popular posts from this blog

BBN3402SATU2020: MINGGU11 HURAIAN TESIS

BBN3402SATU2020: MINGGU11 ASAS GRAFIK